Pomáháme učitelům lépe využívat technologie ve výuce i v další práci.
Podporujeme vzájemné učení se, spolupráci, sdílení zkušeností, nápadů, inspirací.
Vytváříme síť GEG skupin, které pořádají vzdělávací a komunitní AKCE pro učitele z okolí nebo online.

pátek 17. ledna 2014

Příležitost pro mladé talenty datové žurnalistiky. Znáte takové?

Převzato z blogu Google Česká republika.

O Novinářské ceně
, projektu, který podporujeme a jejž každoročně vyhlašuje Nadace Open Society Fund, jsme vám říkali loni i předloni. Fanoušci kvalitní žurnalistiky mohou i letos, a to až do 31. ledna, nominovat jakýkoliv zajímavý rozhovor, komentář nebo třeba investigativní reportáž, publikovanou ať už v novinách, rozhlase, televizi či online médiích v roce 2013.

Samozřejmě i letos spoléháme na vaše zajímavé nominace v kategorii Cena Googlu za inovativní online žurnalistiku, tj. kreativní využití online nástrojů, přičemž může jít o blog, video-blog či jiný online formát, jehož prostřednictvím autoři reagují na problémy společnosti.

Letos však Novinářská cena otevírá zcela novou zajímavou kategorii: Cenu Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky, v rámci níž mají šanci uspět i studenti a mladí lidé do 30 let. Kromě finanční odměny vítězovi čí vítězům z jednoho týmu nabídneme odbornou pomoc a oni tak mohou nastartovat kariéru datových žurnalistů!

Takže pokud i vás zajímají data a informace, rádi je analyzujete či propojujete v nových souvislostech, respektive je to něco, co začínáte zkoušet, protože vás to baví, tak se určitě letos přihlaste. Nebo máte ve svém okolí známé, studenty nebo spolužáky, kteří na něčem podobném pracují? Dejte jim o této šanci vědět nebo je přímo nominujte, abychom měli možnost objevit všechny (zatím) ukryté talenty!

Více o kritériích se dozvíte níže a o Novinářské ceně se dočtete na www.novinarskacena.cz

Cena Googlu pro mladé talenty datové žurnalistiky:

  • Cena je určena studentům a mladým lidem do 30 let, 
  • kteří se přihlásí se zajímavým nápadem, jak využít a zanalyzovat veřejná data a 
  • najít v nich nové souvislosti, jež unikají každodennímu zpravodajství a jež jsou důležité a přínosné pro veřejnost. 
  • Do soutěže se hlásí jednotlivec či neformální tým s projektovým záměrem (či projektem již rozpracovaným, ale ne hotovým). 
  • Vítěz v této kategorii získá nejen finanční odměnu, ale i odbornou pomoc redakce datové žurnalistiky iHNed.cz, v jejíž spolupráci vítěz projekt dokončí a uveřejní.

Janka Miklík Zichová
Google ČR