Pomáháme učitelům lépe využívat technologie ve výuce i v další práci.
Podporujeme vzájemné učení se, spolupráci, sdílení zkušeností, nápadů, inspirací.
Vytváříme síť GEG skupin, které pořádají vzdělávací a komunitní AKCE pro učitele z okolí nebo online.

čtvrtek 31. ledna 2013

EDUin Entertainment uvádí: VÍTE, ŽE…

EDUin a KVAS představují první ze tří minutových videí, která srozumitelně vysvětlují, kde má naše vzdělávání problém.

Videa s titulkem Víte, že… jsou inspirována starším americkým projektem Did you know?, který se snažil prostřednictvím videa dostupného na youtube vysvětlit, jak dramatickými změnami vzdělávání v moderní společnosti prochází. Česká varianta se soustředí především na pojmenování klíčových problémů českého vzdělávání a chce motivovat veřejnost k tlaku na politickou reprezentaci, jež by měla hledat řešení těchto problémů. Představujeme první ze tří videí připravených občanským sdružením KVAS. Pojmenovává klesající úroveň čtenářské a matematické gramotnosti žáků a možné důsledky tohoto trendu v praktickém životě

.

Všechna videa jsou připravena jako upoutávka a motivace k účasti na půlroční debatní kampani Česko mluví o vzdělávání. Její stránky najdete ZDE.

Tomáš Feřtek, tiskový mluvčí EDUin, řekl: „Zvolili jsme osvědčený model krátkého videa, které se snaží co nejzřetelněji vizualizovat jinak obtížně srozumitelné grafy a statistická data. Videa jsou dílem kolegů z občanského sdružení KVAS, kteří dlouhodobě spolupracují s EDUinem na popularizaci vzdělávacích témat.“

úterý 29. ledna 2013

Google Science Fair 2012

Podívejte se na finalisty soutěže Google Science Fair 2012 a na prezentaci vítězného projektu Global Neural Network Cloud Service for Breast Cancer sedmnáctileté Brittany Wenger z Lakewood Ranch:

 

A pokud se chcete zúčastnit letošního ročníku, přihlašte se odběru zpráv!

pondělí 28. ledna 2013

GEG video: Google Disk pro učitele - Možnosti využití ve výuce a první seznámení

GEG (a jeho lidé) pro vás připravuje cyklus videí, který představí Google nástroje tak, jak je mohou využít učitelé ve výuce.
První video vzniklo v prosinci 2012. Uvidíte, jak šest učitelů z českých a slovenských škol používá ve škole Google Disk:


Své zkušenosti předali: Pavel, Petra, Hanka, Slávek, Miloš a Pavlína.
Podívejte se také na náhled prezentace využité ve videu!


Tipy pro použití adresního řádku (omniboxu) v Chrome

Adresní řádek (omnibox) může sloužit nejen k zadání klíčových slov pro vyhledávání nebo jako kalkulačka. Zkuste zadat:
  • chrome://plugins pro správu pluginů. 
  • chrome://flags pro správu experimentálních funkcí, ale pozor, tyto experimenty mohou skončit všelijak! 
  • chrome://history pro prohlížení historie prohlížeče.
  • chrome://bookmarks pro správu záložek. 
  • chrome://settings pro nastavení prohlížeče. 
  • chrome://sync-internals/ pro zobrazení informací o synchronizaci prohlížeče. 
  • chrome://chrome-urls/ pro zobrazení všech dalších interních adres Chrome, budete překvapeni, kolik jich je!
A ještě si zkuste about:crash nebo about:kill ;-)

neděle 27. ledna 2013

5 možností použití Google Sites ve školách

(Převzato s laskavým svolením autora z blogu Edunuova)


V předchozím příspěvku jsem krátce popsal možnosti publikování učebních materiálů na internetu. Jednou z těchto variant byly i Google Sites. Na webu Free Technology for Teachers byl v roce 2012 uveřejněn článek "5 Ways to Use Google Sites in Schools". Mimochodem šlo o nejpopulárnější příspěvek loňského roku. Vše tedy krásně zapadá dohromady a my se můžeme inspirovat jeho autorem Richard Byrne.

Portál Free Technology for Teachers se Google Sites věnuje i v sekci Google Sites for Teachers. Autor článku přišel na níže popsaných 5 způsobů při vedení kurzů a workshopů pro učitele v jejichž rámci jim pomáhal k založení nebo zlepšení vlastních webových stránek na Google Sites.
5 možností použití Google Sites ve školách
  1. Jako Wiki. Google Sites mohou být použity jako Wiki pokud sdílíte web s ostatními a pozvete je k tomu, aby se stali také autory. Jako učitel můžete založit web a poté přidat své studenty jako vlastníky ("Je vlastníkem"), tzn. že mohou přidávat nové podstránky. Druhou možností je "Může upravovat", kdy studenti již založené stránky mohou pouze upravovat. Tyto možnosti lze nastavit i jednotlivě u nově vytvořených stránek.  
  2. Jako digitální portfolio. Google Sites mohou být používany studenty k vytváření digitálních portfolií obsahující jejich nejlepší práce a úspěchy. Učitelé by měli také zvážit vytvoření digitálního portfolia svých nejlepších plánů hodin, pověření a odkazů na začlenění při podávání žádosti o učitelská místa.
  3. Jako digitální úložiště souborů. Pokud máte PDF soubory, Word soubory nebo jiné dokumenty, které chcete, aby si je vaši studenti mohli snadno stáhnout, zvažte použití Google Sites - "Povolit přílohy". Tyto soubory jsou pak snadno přístupné. Výbornou funkcí je také to, že lze nastavit, kdo má ke stránkám přístup.
  4. Jako blog. Lze použít šablony, které jsou vytvořeny přesně pro Váš blog. Vytvořte si třídní blog a pište společně se svými studenty.
  5. Jako webové stránky. Na první pohled nejzřejmější možnost je ponechána na poslední bod. Pokud potřebujete vytvořit místo, kde mohou rodiče a studenti přijít a najít důležité informace o vašem kurzu nebo o celé vaší školy, tak Google Sites poskytují všechny nutné nástroje. Můžete kombinovat všechny výše zmíněné možnosti. Dobrou funkcí je např. možnost přidání Google Kalendáře na stránky apod..
A jak může web vypadat, když je vytvořen v Google Sites? Třeba jako tento projektu Pro-Learn.

středa 16. ledna 2013

Česko začne 17. ledna mluvit o vzdělávání

Propojení iniciativ neziskového, akademického i komerčního sektoru s aktivitami Ministerstva školství  (MŠMT) má letos významně přispět ke změně vzdělávání v České republice.

úterý 15. ledna 2013

ZeeMaps: zajímavý mashup nad Mapami Google

Tvorba vlastních map pro výuku je zajímavou možností, řada nadstaveb a editorů může učitelům usnadnit práci. Zkusil už někdo ZeeMaps?

Aplikace pro Android ve škole

10 awesome android uses and apps from Richard Byrne

čtvrtek 10. ledna 2013

85 tipů na použití Formulářů Google ve třídě

úterý 8. ledna 2013

Vzdělávací technologie 21. století - 11. lekce

Poslední 11. lekce kurzu Vzdělávací technologie v práci učitele se uskutečnila v aule Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze dne 3. ledna 2013. Na programu bylo setkání se zástupci Platformy spolupráce praxe se školami ISP, diskuze na téma "co by měl umět absolvent školy, aby byl připraven na praxi". V záznamu uvidíte tyto osoby: Bořivoj Brdička (UK PedF), Rostislav Řepka (ISP), Milan Landa (PROCON), Martin Štorkán (ISP), Jaroslava Divoká (SPŠS Betlémská). Zlatým hřebem programu je předávání cen nejvěrnějším návštěvníkům přednášek z řad studentů. Hlavní prezentace kurzu Veřejná stránka kurzu na Edmodo

středa 2. ledna 2013

Vzdělávací technologie 21. století - 10. lekce

Desátá lekce kurzu Vzdělávací technologie v práci učitele se uskutečnila v aule Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze dne 20.  prosince 2012. Na programu byla tématika vzdělávání v neformálním a informálním prostředí včetně souvislostí s internetovou bezpečností. Jako host vystoupil student UK Praha PedF Jan Čadek v roli ambasadora Safer Internet. Odkazy:
  • Jan Čadek, Dej si pozor na síti (prezentace),
  • Hlavní prezentace kurzu,
  • Veřejná stránka kurzu v systému Edmodo.